iskola

Iskolapad és füzet, avagy ebédlőasztal és laptop

A nyár vége sokszor már egyet jelent a szeptemberben induló tanévre való készüléssel. Ám idén ez rendkívülinek ígérkezik. Vajon visszatér a hagyományos oktatás, a korán kelés, a szamárfüles füzetek és társaik, vagy elég lesz leülni a számítógép elé, jegyzetelni a billentyűzeten és letölteni a tanárok által készített videókat? Az elmúlt fél év tapasztalatairól, illetve a tantestületek terveiről kérdeztük a Deák Téri Evangélikus Gimnázium igazgatóját, Gadóné Kézdy Editet, a Bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola igazgatóját, Andorka Gábort, illetve az intézmény pedagógiai igazgatóhelyettesét, Gűth Tamást.

Videoanyaggal köszöntik az új tanévet – Online tartották a határon túli magyar iskolák országos tanévnyitó ünnepségét

Bukarest – A járványügyi óvintézkedések betartása okán az RMPSZ hagyományaitól eltérően videoanyaggal köszönti az új tanévet kezdő pedagógusokat, diákokat és szülőket, az oktatás támogatóit.

Tanévkezdés 2020 – Hírösszefoglaló!

Nyírbátor – Magyarországon több mint 200 ezer gyermek jár valamilyen egyházi fenntartású köznevelési intézménybe – emelte ki a Miniszterelnökség egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára a Kárpát-medencei református oktatási intézmények tanévnyitóján szombaton Nyírbátorban.

Ismert emberek mérték össze a tudásukat az iskolapadban a hátrányos helyzetű diákokért

Budapest – A Magyar Ökumenikus Segélyszervezet idén különleges módon hívja fel a figyelmet az Iskolakezdés együtt! elnevezésű adománygyűjtő kampányára, amellyel hátrányos helyzetű gyerekek iskolatáskáját segítenek megtölteni: egy rendhagyó kisfilmmel készültek, amelyben ismert emberek párokban – Wolf Kati & Zséda, Járai Márk & Marsalkó Dávid, Tóth Dávid & Nagy Benedek – mérték össze az iskolapadban a tudásukat.

Nem csak tanítani. Nevelni!

Jelentősen megugrott az egyházi fenntartásban működő oktatási intézmények száma az elmúlt tíz évben. Bár a rendszerváltást követően folyamatos gyarapodás látható e téren, az állami iskolák elmúlt években történő tömeges egyházi átvétele egy új szellemiséget hoz a közoktatásba. Mit nyerhet ezzel a felnövekvő generáció? Milyen pluszt nyújtanak a diákok számára az egyházi intézmények?

Az evangélikus egyház a felelősség útján – Az antiszegregációs munkacsoport tájékoztatása küldetésükről, tevékenységük eddigi eredményeiről és céljaikról

Gyakran hallott kritika az egyházi fenntartású nevelési és oktatási intézményekkel kapcsolatban, hogy növelik a szegregációt azzal, hogy tanulói jogviszony létesítésekor „válogatnak” a jobb szociális háttérrel rendelkező gyermekek közül. Vannak, akik az egyházi iskolák szegregációt erősítő hatását hangsúlyozzák az egyházi fenntartású intézmények számának és arányának növekedésének kontextusában. A statisztikákból az látszik, hogy átlagosan valóban magasabb a családi háttérindex[1] az egyházi iskolákban, mint az állami fenntartású intézményekben. Ennek a multifaktoriális háttere nem ezen írás témája, most annak az útnak az elindulását szeretnénk bemutatni, amely reményeink szerint, változást fog eredményezni ezen a területen.

Maruzsa: remélhetőleg hagyományosan lehet elkezdeni az új tanévet

Budapest – Remélhetőleg hagyományosan, normál munkarendben lehet elkezdeni az új tanévet, de arra is fel kell készülni, hogy esetleg ismét digitális oktatásra kell átállniuk az iskoláknak a koronavírus-járvány miatt – közölte a köznevelésért felelős államtitkár hétfőn a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.

Egyre vonzóbbak az egyházi iskolák

Kaposvár – Évről évre növekszik az egyházi gimnáziumok száma az országban. Míg a 2016/2017-es tanévben 195 intézménybe járhattak a diákok, addig az elmúlt tanévben már hatvannal többe. Egyházi általános iskolásból is több van, a 2019/2020-as tanévben 111 ezren jártak vallási intézménybe.

Tényleg túl vannak finanszírozva az egyházi iskolák az államiakhoz képest?

Budapest – Asztalos György az Evangélikus Pedagógiai Intézet pedagógiai szakértője annak próbált utánajárni, vajon igazak-e a világi sajtóban előszeretettel megjelenő mondatok, amelyek szerint az egyházi iskolákban tanulókra jutó állami költségvetési támogatása többszöröse az állami iskolákénak.

KARANT és ÉN – Szubjektív beszámoló arról, amikor nem történik semmi

Már három hete minden alsós hittanórán a koronavírus témájával kezdtünk. Először nem tudtam elképzelni, hogy a csudába ilyen túlműveltek a gyerekek, de hamar kiderült, hogy ahol egész nap szól a tévé háttérzajként, ott ez hatalmas feszültséget okoz a kicsikben, akik érteni nem értik, viszont félni már tudnak tőle. Ezért ráírtam Kínában élő kedves ismerősömre, és azzal, amit ő mondott, nyugtatgattam a gyerekeket. Mindenki vigyázzon magára, amennyire csak tud. Egyen sok gyümölcsöt, zöldséget (inkább egye, mint hallgassa!), legyen friss levegőn, mozogjon eleget, hogy minél erősebb legyen a szervezete, és akkor, ha jönne egy járvány, nem marad sokáig beteg. A harmadik ilyen hittan után már készültem, hogy írok a szülőknek: beszélgessenek otthon el erről az egészről a lurkókkal, hiszen amiről beszélni lehet, az sokkal kevesebbet árt. Vagy kapcsoljanak át a tévén a magyarnóta-csatornára.

Oldalak

Feliratkozás RSS - iskola csatornájára